Çevrimiçi Oyunlar Yakında Daha Yüksek Mal ve Hizmet Vergisi Getirebilir; Hükümet Bu tarz şeyleri Beceri ve Talih Oyunları Olarak Sınıflandırmayı Planlıyor

Bir yetkili, Maliye Bakanlığı’nın çevrimiçi oyunları beceri ve talih kategorilerine gore sınıflandırmayı ve değişik bir GST oranı uygulamayı düşündüğünü söylemiş oldu. Kazanmanın belirli bir sonuca bağlı olduğu yada bahis yada kumar durumunda olduğu çevrimiçi oyunlar yüzde 28 çeker. Mal ve Hizmet Vergisi (GST), bir miktar beceri içeren vergiler ise yüzde 18’den daha düşük bir oranda vergilendirilebilir. Çevrimiçi oyunların vergilendirilmesine ilişkin nihai karar, muhtemelen gelecek günlerde GST Konseyi tarafınca alınacaktır. Mayıs yada Haziran’da yetkili burada gazetecilere verdiği demeçte, “Tüm çevrimiçi oyunlar talih oyunu değildir ve bahis yada kumar durumunda değildir. Maliye Bakanlığı görüşünü meclise sunacak.” beceri oyunu ne olmalı ve talih oyunu denilebilir. Şu anda çevrimiçi oyun yüzde 18 GST çekiyor. Vergi, çevrimiçi oyun portalları tarafınca alınan ücretler olan brüt oyun geliri üstünden alınıyor. Meghalaya Başbakanı Conrad Sangma’nın başkanlık etmiş olduğu bir Bakanlar Grubu, geçen senenin Aralık ayında, Maliye Bakanı Nirmala Sitharaman’a çevrimiçi oyunla ilgili GST hakkında bir rapor sundu. GoM, çevrimiçi oyunlarda yüzde 28’lik bir GST üstünde anlaşmıştı. Sadece, verginin yalnızca portal tarafınca alınan ücretler üstünden mi yoksa bahis tutarı da dahil olmak suretiyle katılımcılardan alınan tüm karşılık üstünden mi alınması gerektiği mevzusunda düşünce birliği olmadığı için GoM, tüm önerileri GST Konseyi’ne havale etmeye karar vermiştir. nihai karar.Bir oyuncunun her iki çevrimiçi oyun kategorisi için bir oyun için yatırdığı miktarın tamamı üstünden yüzde 28 KDV’nin alınması, dağıtım için kalan ödül parasını azaltır ve oyuncuları yasal vergi indirim portallarından uzaklaştırır. Sektör uzmanları, bunun çevrimiçi oyuncuları vergi kesintisi yapmayan yasa dışı portallara da teşvik edebileceğini söylemiş oldu. Çevrimiçi oyun, Covid soyutlama esnasında Hindistan’daki kullanıcı sayısının mühim seviyede artmasıyla beraber bir ani artışa şahit oldu. Bir KPMG raporuna gore, çevrimiçi oyun sektörü Rs’ye büyüyecek. 2024-25’e kadar 29.000 crore, Rs’den. 2021’de 13.600 crore.Çevrimiçi oyunlardan Mal ve Hizmet Vergisi (GST) alma mevzusundaki can can sıkan mesele, birçok eyaletin beceri gerektiren bu çevrimiçi oyunlarda daha düşük bir vergi oranı talep etmesiyle ortalama iki senedir alev alev yanıyordu. Beceri oyunlarının talih oyunlarıyla aynı düzeyde ele alınmaması gerektiği görüşündedirler. Net bir tanımın olmaması, bir çok vakit çevrimiçi oyun portallarına vergi bildirimlerinin gönderilmesine ve müteakip davalara yol açmaktadır. Bakanlar Grubu daha önceki raporunda sunmuştur. Haziran 2022’de Konsey’e, beceri yada talih oyunları benzer biçimde bir fark yapmaksızın, oyuncunun yarışma giriş tutarı de dahil olmak suretiyle ödediği bedelin tam kıymeti üstünden yüzde 28’lik bir KDV önerdi. Sadece Konsey, Hükümetten raporunu tekrardan gözden geçirmesini istemişti. Xiaomi, kamera odaklı amiral gemisi Xiaomi 13 Ultra akıllı telefonunu piyasaya sürerken, Apple bu hafta Hindistan’daki ilk mağazalarını açtı. Bu gelişimleri, akıllı telefonlarla ilgili söylentiler ile alakalı öteki raporları ve daha fazlasını Gadgets 360 podcast’i Orbital’de tartışıyoruz. Orbital, Spotify, Gaana, JioSaavn, Google Podcasts, Apple Podcasts, Amazon Music ve podcast’lerinizi aldığınız her yerde mevcuttur. Satış ortağı bağlantıları otomatikman oluşturulabilir – ayrıntılar için etik beyanımıza bakın.

Teknoloji Haberleri