Citroen’de yeni elektrikli motorlar gücü artırıyor












20.05.2023 15:48
Son Güncelleme: 20.05.2023 15:48 Haber Deposu: Mehmet Ali Kantarcı







Citroën’in C segmentindeki tamamen elektrikli modelleri ë-C4 ve ë-C4 X, 115 kW (156 HP) güç sunan yeni elektrikli motor ve geliştirilmiş enerji yoğunluğuna haiz yeni 54 kWsa batarya kombinasyonu yardımıyla üstün sürüş keyfini WLTP döngüsünde 420 km’ye varan menzil ile geliştiriyor.
Artan batarya kapasitesi ile şarj süresini artırmazken, 100 kW süratli şarj (DC) ile 30 dakikada %20’den %80’e şarj olabiliyor. Citroën, ë-C4 ve ë-C4 X ile C segmentinde birbirini tamamlayan iki elektrikli vasıta sunan tek marka olarak öne çıkmayı sürdürürken, bu iddiasını araçları daha da geliştirerek ileriye taşıyor. Citroën, WLTP döngüsünde 420 km’ye kadar menzile ulaşabilen yeni yüksek performanslı ë-C4 ve ë-C4 X versiyonlarını müşterilerin beğenisine sunmaya hazırlanıyor. 
420 km menzil
İlk versiyona kıyasla menzilleri ortalama %17 artarak 360 km’den 420 km’ye çıkan otomobiller, yeni 54 kWsa batarya ve 115 kW (156 HP) güç üreten daha verimli motorlarıyla rekabetteki konumlarını daha da üst bir seviyeye taşıyorlar. Artan menzil yardımıyla Citroën, müşterilerin mobilite ihtiyacını karşılamak mevzusunda iddiasını güçlendirirken optimum menzil ve maliyet odaklı yaklaşımını da sürdürüyor.
Stratejik olarak belirlenmiş batarya boyutu ve 100 kW süratli şarj işlevi oldukca yönlü kullanım sunarken hem de rekabetçi bir fiyat konumlandırmasını da destekliyor. Her iki elektrikli model, içten yanmalı motora haiz C4 ve C4 X modellerinin iç mekan genişliği ve kabin içi kullanım özelliklerini elektrikli güç-aktarma sisteminin avantajlarıyla birleştiriyor. Yeni elektrikli motor ile verimliliğe daha çok odaklanılıyor ë-C4 ve ë-C4 X, averaj WLTP döngüsüne bakılırsa 400 km değerinin üstüne çıkan menzilini yeni bir elektrik motorun desteğiyle sağlıyor. 
Kent menzili de arttı
Yeni elektrikli güç-aktarma sistemlerinin motoru ve bataryası, daha verimli olacak ve mühim teknolojik gelişmelerden yararlanacak şekilde tasarlandı. Durağan(durgun) mıknatıslı senkron elektromotor yerini 115 kW yada 156 HP gücünde hibrit senkron elektromotora (HSM) bırakıyor.
Bundan dolayı 15 kW (20 HP) ek güç sağlanmış oluyor. Motor ek olarak ilk hareket anından itibaren 260 Nm tork üretiyor. Yeni 54 kWsa batarya, daha önceki batarya paketine bakılırsa 4 kWsa ek kapasiteye haiz. 102 hücre ve 17 modülden oluşan kompakt batarya, süratli şarj için sıvı termal sisteme ve standart bir ısı pompasına haiz. Yüksek voltajlı lityum iyon batarya, %60 nikel, %20 manganez ve %20 kobalt yerine %80 nikel, %10 manganez ve %10 kobalt olmak suretiyle daha yüksek nikel oranına haiz.
Bu da daha iyi enerji yoğunluğu ve daha uzun batarya ömrü sağlıyor. Tüm bu teknolojik gelişmeler mevcut versiyona kıyasla %17 artışla 420 km’ye (Averaj WLTP döngüsü) varan bir menzil sunuyor. Ek olarak averaj enerji tüketimini 12 kW/saate düşüren enerji verimliliği de söz mevzusu. Menzildeki artışa ek olarak, 0°C’ye yakın sıcaklıklarda bile kent içi kullanımında +30 km’ye varan menzil artışı sağlıyor. Elektrik motorunun verimliliği, batarya ve enerjiyi geri-kazanım işlevi, menzile katkı sağlıyor. Ek olarak C4 ve C4 X’in tasarımı da verimliliği destekliyor. 
 

Son Dakika Haberler