Pazar araştırma şirketi Counterpoint Perşembe günü yapmış olduğu açıklamada, Hindistan’ın akıllı telefon sevkiyatlarının Ocak-Mart çeyreğinde ortalama 31 milyon adede gerileyerek, senenin ilk çeyreğinde yüzde 19’luk en sert düşüşü kaydettiğini söylemiş oldu. Her biri 30.000 tane keskin bir düşüş kaydederken, premium ve ultra premium kategorisinde sevkiyat yüzde 60-66 artış kaydetti. Counterpoint’in pazar seyretme hizmeti raporunda, 2022’den devralınan, yenilenmiş telefonlara yönelik artan tüketici tercihi ve pazarın karamsar kanal görünümü bu düşüşe katkıda bulunmuş oldu. Samsung, yüzde 20’lik payla Hindistan akıllı telefon pazarına üst üste ikinci çeyrekte liderlik etti. Bununla beraber en iyi 5G markasıydı.” Rapora gore, Samsung’un ultra premium segmenti (45.000 Rs’nin üstünde fiyatlar), S23 serisinin başarıya ulaşmış lansmanı ve finansman seçenekleri yardımıyla Mart 2023 çeyreğinde senelik bazda yüzde 247 büyüdü. Apple, Mart ayında senelik yüzde 50 büyüdü ve yüzde 6 hisse satın aldı 2023 çeyreği.Apple, genel premium segmentteki liderliğini sürdürdü (Rs. 30.000) ve sırasıyla yüzde 36 ve yüzde 62 hisse ile ultra premium segmentte (45.000 Rs’nin üstünde) içeriyor. Counterpoint kıdemli araştırma analisti Prachir Singh, “Premiumlaştırma eğilimi her geçen çeyrekte güçleniyor. Premium segmentin oranı, 2022’nin ilk çeyreğine kıyasla 2023’ün ilk çeyreğinde neredeyse ikiye katlandı” dedi.Singh, satın alınabilirliğin Apple’ın son olarak premium segmentte ‘sıfır peşinatla parasız EMI’ teklifleri, takas tekliflerindeki artış ve perakendecilerden gelen baskı benzer biçimde daha çok finansal plan başlatılmış olduğu için buradaki anahtar nokta. Singh, “Tüketiciler daha yüksek fiyatlı akıllı telefonlara geçiş yaptıkça daha yüksek bir paya haiz oluyor” dedi. Cep telefonu fiyatı Rs aralığında. 20.000-30.000, sevkiyatta yüzde 33’lük bir düşüş kaydetti, Rs. 10.000-20.000 segmenti yüzde 34’lük bir düşüş kaydetti ve telefonlar Rs’nin altında fiyatlandırıldı. 10.000, sevkiyatta senelik bazda yüzde 9 düşüş kaydetti.”Tüketici davranışında bir değişim gözlemliyoruz – talep artık promosyon dönemlerinde yoğunlaşıyor. Çeyreğin başlangıcında, Cumhuriyet Bayramı satış döneminde kanallar genelinde talepte bir artış görüldü. Sadece Counterpoint kıdemli araştırma analisti Shilpi Jain, satış döneminden sonrasında talep mühim seviyede düştü. Kanal oyuncuları artık yeni modellerden oluşan yeni bir envanter oluşturmak yerine mevcut envanterden kurtulmaya odaklanıyor” dedi. katkısı (yüzde 43) ilk kez yüzde 40’ı geçerek, tüketicilerin 5G cihazlarına geçmeye devam etmesi sebebiyle senelik bazda yüzde 23’lük bir gelişme kaydetti.” Jain, “daha süratli 5G yükseltmeleri, hafifleyen makroekonomik baskı ve bayram sezonu yardımıyla senenin ikinci yarısında,” dedi. 2022’nin ilk çeyreğine gore senelik bazda yüzde 44 düşüşle, raporlama çeyreğinde yüzde 16’lık bir payla üçüncü sıraya geriledi.” 10.000 segment, offline kanallarda talep daha yüksekken bile online kanallara daha çok bağımlılık ve kafa karıştıran bir portföy. Redmi Note 12 serisi, tüketicilerden pozitif cevap aldı ve Xiaomi’nin toplam sevkiyatının yüzde 14’ünden fazlasına katkıda bulunmuş oldu.” alt R’lerde yenilenen portföyüyle iyi iş çıkardı. 10.000 segment. Lava, en ucuz 5G akıllı telefonu (Blaze 5G) sunmaya devam ediyor. Ek olarak %29 gelişme ile 2023’ün ilk çeyreğinde en süratli büyüyen üçüncü marka oldu.” bugün? Bunu Gadgets 360 podcast’i Orbital’de tartışıyoruz. Orbital, Spotify, Gaana, JioSaavn, Google Podcasts, Apple Podcasts, Amazon Music ve podcast’lerinizi aldığınız her yerde mevcuttur.Satış ortağı bağlantıları otomatikman oluşturulabilir – için etik bildirimimize bakın detaylar.
Teknoloji Haberleri