PC’deki Last of Us Part I, piyasaya sürüldüğü korkulu durumu iyileştirmeyi amaçlayan 25 GB’lık devasa bir yama aldı. v1.0.4.0 olarak adlandırılan sürüm, bağlantı noktasının 28 Mart’ta kullanıma sunulmasından bu yana yedinci güncellemeyi işaret ediyor ve geliştirici Naughty Dog’un hemen hemen bundan vazgeçmediğini kanıtlıyor. Yama, düşük ve orta ayarlarda gelişmiş grafik doğruluğu eklerken, oyun içi CPU ve GPU performansını optimize etmeye odaklanır. Düşük çözünürlüğünde olan dokular lansman esnasında mühim bir eleştiri noktasıydı, birçok fanatik mağara adamı Joel’in ekran görüntülerini paylaşıyor ve limanın durumuyla dalga geçiyordu. Yama notları, PC’de The Last of Us Part I için 22 düzeltmeyi detaylandırıyor ölüm üstüne, ana menüden çıkarken ve ‘Shader Building’ işlemi esnasında meydana gelen çökmelere odaklanan iyi bir parça. İncelememizde, sekiz çekirdeğin tamamına yüzde 100 yük bindiren AMD Ryzen 7 5800x benzer biçimde iyi CPU’larda bile sürecin ne kadar vakit aldığını fark ettik. Gönderide, “Oyunu tekrardan başlatırken gölgelendirici yükleme uyarısının görünmemesine yol açan bir problem düzeltildi” yazıyor. Bunu takiben oyuncular, oyunun SSD’lere yüklenmesine karşın alışılmadık derecede uzun bir yükleme süresine katlanmak mecburiyetinde bırakıldı. Naughty Dog, oyuncuların performansı daha iyi ölçebilmesi için yeni özellikler eklerken bu problemi da ele aldı. Ayarlardaki HUD menüsü artık performans istatistiklerini etkinleştirmenize izin verecek ve grafik seçeneklerinin sisteminizi iyi mi etkileyeceği mevzusunda daha iyi tanımlayıcılar var. The Last of Us Part I PC ReviewPatch 1.0.4. CPU ve GPU optimizasyonları, Düşük ve Orta oyun içi ayarlarda doku uygunluğu ve çözünürlük iyileştirmeleri, kilitlenme düzeltmeleri ve daha fazlası dahil olmak suretiyle The Last of Us Part I PC için şimdi yayında. Tam yama notlarını buradan okuyun: https://t .co/tplIeD0py1 pic.twitter.com/LSRLvvXZYg— Naughty Dog (@Naughty_Dog) 26 Nisan 2023 “Naughty Dog olarak biz ve Iron Galaxy’deki ortaklarımız, gelecekteki iyileştirmeleri ve yamaları desteklemek için oyuncu raporlarını yakından izliyoruz.” “Etken bir halde optimize ediyoruz, oyun kararlılığı üstünde çalışıyoruz ve tertipli olarak gösterilen güncellemelere dahil edilecek ek düzeltmeler uyguluyoruz.” Ortak Iron Galaxy, teknik sorunları The Last of Us Part 1’e de taşınan Uncharted: Legacy of Thieves Collection’ın PC’ye taşınmasından da sorumluydu. Mesela, kamerada gezinmek için fareyi kullanmak, yalnızca karakterinizin hareketiyle daha da kötüleşen mikro takılmalar oluşturur. Bununla beraber, problem denetleyici girişlerini etkilemiyor benzer biçimde görünüyor. Naughty Dog, ara sahneleri atlamanın oyunun donmasına niçin olduğu bir problemi da düzeltti. Menü seçeneklerindeki yabancı dil çevirileri de düzeltildi. Varsayılan olarak The Last of Us Part 1, AMD’nin FSR2.0 yükseltme seçeneğini etkinleştirerek görsel doğrulukta daha azca kayıpla daha iyi performans sağlar. Görünüşe nazaran Steam Deck sürümü varsayılan olarak ona geçmekte problem yaşıyordu ve bu da düzeltildi. Limanın durumu lansman haftasına nazaran oldukca daha iyi olsa da hemen hemen muhteşem değil. Resmi internet sayfasında v1.0.4.0 için detaylı yama notlarını okuyabilirsiniz. The Last of Us Part I, PC ve PS5’te mevcuttur. Ortaklık bağlantıları otomatikman oluşturulabilir – ayrıntılar için etik beyanımıza bakın.
Teknoloji Haberleri